Text “COVID19” to 211-211 for Information, New Website, and Email Address for Questions

March 15, 2020

The Town and County are busy setting up communications to support County Residents with Coronavirus information.

The County is in the process of getting a 211 information line for Mono County and the Town of Mammoth Lakes and plans for it to go live by Tuesday. Once it is functional, calling 211 will provide phone-based information to callers as well as a 24 hour 7 day a week hotline. The system will also be able to connect callers to Mono County Public Health as needed.  In the meantime, text “COVID19” to 211-211 to get key information  via text.

The County and Town have a new website for the Coronavirus event: monocounty.ca.gov/coronavirus

And for general information and inquiries, please email COVID19Help@mono.ca.gov to help avoid overflowing individuals’ email addresses.


La ciudad y el condado están ocupados estableciendo comunicaciones para apoyar a los residentes del condado con información sobre el coronavirus.

El Condado está en el proceso de obtener una línea de información 211 para el Condado de Mono y la Ciudad de Mammoth Lakes y planea que entre en funcionamiento el martes. Una vez que es funcional, llamar al 211 proporcionará información telefónica a las personas que llaman, así como a un centro de atención telefónica 24×7. El sistema también podrá conectar a las personas que llaman con Mono County Public Health según sea necesario. Mientras tanto, envíe un mensaje de texto con la palabra “COVID19” y “esp” al 211-211 para obtener información clave a través del texto en espanol. 

El condado y la ciudad tienen un nuevo sitio web para el evento Coronavirus: monocounty.ca.gov/coronavirus

Y para información general y consultas, envíe un correo electrónico a COVID19Help@mono.ca.gov para ayudar a evitar el desbordamiento de las direcciones de correo electrónico de las personas.

Share

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.